Serwis instalacji
Obsługujemy pojazdy osobowe, ciężarowe oraz dostawcze. Serwisujemy polskie, włoskie i holenderskie instalacje gazowe. Kompleksowo zajmujemy się naprawą oraz przeglądem.
Na czym to polega?
Serwis instalacji gazowej w samochodzie powinno wykonywać się co najmniej raz w roku. Najlepiej to zrobić po sezonie zimowym. Jest to niezbędne, jeżeli chcemy utrzymać prawidłowy poziom spalania oraz całość w należy stanie technicznym.
-
Kontrola stanu filtrów
Obecnie stosowane instalacje gazowe posiadają dwa filtry. W nieco starszych rozwiązaniach, montowany był tylko jeden. Niezależnie od tego, filtry pełnią bardzo istotną rolę w całym procesie spalania. Niewątpliwie wychwytują one wszelkie zanieczyszczenia, podobnie jak ma to miejsce przy powszechnie i dobrze znanym filtrze paliwa. W przypadku LPG, rola ta jest jeszcze bardziej istotna, ponieważ autogaz przebywa długą drogę, zanim zostanie przetworzony na energię. Najpierw jest bowiem filtrowany w fazie ciekłej, a później jeszcze w gazowej.
-
Reduktor
Zadaniem reduktora jest zamiana LPG ze stanu ciekłego w gazowy przy jednoczesnym obniżeniu ciśnienia gazu dostarczanego ze zbiornika do silnego. Ponadto taka zamiana musi odbywać się bardzo szybko, gdyż silnik ma ciągłe zapotrzebowanie na paliwo. Element ten można naprawić albo wymienić. Wybór często zależy od stanu samej części oraz jej ceny. W przypadku starszych instalacji, koszt ten będzie niższy wobec czego, od razu można zdecydować się na nowy. W nieco bardziej nowoczesnych rozwiązaniach, warto brać pod uwagę naprawę, gdyż może okazać się ona dużo tańsza od zakupu nowego elementu.
-
Elektroniczny sterownik
Zadaniem tego elementu jest dozowanie ilości gazu dostarczanego do cylindrów. Jest to ważne z punktu widzenia pracy całego układu jak i ekonomii jazdy. Serwis sterownika polega na podłączeniu go do komputera i diagnostyce czy jest prawidłowo skalibrowany z pozostałymi czujnikami zamontowanymi w pojeździe, a przede wszystkim czy należycie współpracuje z komputerem pokładowym.
-
Gumowe węże
Jest to stosunkowy tani element do wymiany, a pomimo tego często bywa pomijany i zaniedbywany. To bardzo niekorzystna sytuacja, ponieważ guma jako materiał charakteryzuje się zmianą swoich właściwości w przeciągu kilkuletniej pracy. W konsekwencji mogą pojawić się pęknięcia, które będą powodować nieszczelność układu.
-
Zbiornik LPG
Najważniejszym faktem związanym ze zbiornikiem jest to, że jego okres legalizacji wynosi 10 lat. Po tym czasie należy go wymontować i ponownie zalegalizować. Taki proces możemy wykonać tylko w warsztacie posiadającym specjalne uprawnienia, tak jak Eko-Auto-Gaz. Wymaga to wymontowania butli z pojazdu, co z kolei wiąże się z unieruchomieniem auto na co najmniej 1 dzień. Często zdarza się, że mniej doświadczeni kierowcy nie wiedzą o potrzebie odnawiania legalizacji, zwłaszcza przy zakupie używanego samochodu. Jest to również bardzo ważne z punktu widzenie bezpieczeństwa, gdyż taki zbiornik musi wytrzymywać bardzo duże ciśnienie.